facebook tracking image

Connecting...

Banner Default Image

Interview နဲ့ Business Meeting များအတွက် သတိထားသင့်တဲ့ ကိုယ်နေဟန်ထား အကြံပြုချက်များ

Mobile Default Image

18 Dec 00:00 by Mike Htun

သင်ဟာ ကြည့်ကောင်းတယ်၊ စကားပြောရာမှာလည်း လိမ္မာကျွမ်းကျင်လည်းပဲ တစ်ဖက်လူက သင့်အပေါ်မှာ First Impression ကောင်းနိုင်ပါ့မလား?

Job Interview တွေ၊ Business Meetings တွေမှာ၊ Impression ကောင်းကောင်းရနိုင်ဖို့ Body Languageက အရေးပါတဲ့နေရာမှာ ပါဝင်နေပါတယ်။ ကျွန်တော်တို့ရဲ့ စိတ်နေစိတ်ထား၊ နေပုံထိုင်ပုံတွေကို စကားနဲ့ထုတ်ပြောစရာမလိုပဲ၊ Body Language နဲ့ဖော်ပြနိုင်ပါတယ်။ တကယ်တော့ Body Languageဆိုတာက၊ နေ့တစ်ဓူဝသွားလာနေကြရာမယ် ကျွန်တော်တို့ မသိစိတ်ကနေ အလိုအလျောက် တုံ့ပြန်တဲ့ အပြုအမူတွေလို့ဆိုရင် ပိုနားလည်လွယ်မယ်လို့ ယူဆပါတယ်ခင်ဗျာ။ ထပ်ပြီးချဲ့ကားပြောရရင်တော့ လက်ရဲ့အပြုအမူတွေ၊ မျက်လုံးရွေ့ပုံတွေ၊ မျက်နှာထား၊ ကိုယ်ခန္ဓာရဲ့ပုံစံ (Posture) သွားလာလှုပ်ရှာနေတာတွေက Body Languageပါပဲ။ ကျွန်တော်တို့ တစ်ယောက်နဲ့တစ်ယောက်နှုတ်ဆက်လိုက်တာနဲ့တင် ပထမဆုံး ဒီလူတစ်ယောက်ဟာ ဘယ်လိုစိတ်နေစိတ်ထားရှိလောက်မယ်ဆိုတာမျိုးကို Body Languageနဲ့ကြည့်ပြီး ခန့်မှန်းနိုင်ပါတယ်။

ဥပမာဆိုပါစို့။ Job Interviewတစ်ခုဝင်ဖြေတယ်၊ အခန်းထဲကို ဝင်ဝင်ချင်း မိမိရဲ့ ပုံစံအနေအထား၊ Body Language ကို Interviewer က စက္ကန့်ပိုင်းအတွင်း အကဲခတ်နိုင်ပြီး First Impression ကောင်းမကောင်းမှာ ဒီ Body Language က အများကြီးအထောက်ကူဖြစ်စေနိုင်ပါတယ်။ ကျွန်တော်ကတော့ အနည်းငယ်ကိုးကားပြီး သတိထားသင့်တဲ့အချက်လေးတွေကို အောက်မှာ ဖော်ပြပေးသွားမှာပါ။

1. Leaning Too Forward Or Backward

Interviewအခန်းထဲဝင်လို့ထိုင်ရပြီဆိုရင်၊ ကိုယ်ထိုင်မယ့်ခုံကို အဆင်ပြေသလို ပြန်ညှိနိုင်ပါတယ်၊ ကိုယ်က အနောက်ကိုမှီပြီးထိုင်နေရင် တစ်ဖက်လူအမြင်မှာ ကိုယ်က Lazy ဖြစ်တယ်၊ Enthusiastic မဖြစ်ဘူးလိုထင်ခံရနိုင်သလို အရှေ့ကို အရမ်းတိုးပြီးထိုင်ရင်လည်း ကြောင်စီစီနိုင်လွန်းလှပါတယ်။ တောင့်တောင့်ကြီးထိုင်နေပြန်ရင်လည်း Confidenceပျောက်နေသလိုမျိုး တစ်ဖက်လူက မိမိကို မြင်လာနိုင်ပါတယ်။ လိုသလောက်လေး တစ်ဖက်လူ အခြေအနေပေါ်ကြည့်ပြီး ရှေ့ကို ဖြည်းဖြည်းချင်းတိုးတာမျိူးကတော့ Interviewတွေ၊ Business Meetingsတွေမှာ သတိထားသင့်တဲ့ အချက်ပါပဲ။

2. Important Hand Gestures

ကျွန်တော်တို့ လက်ရဲ့ဟန်နေဟန်ထားကို ကြည့်ပြီးတော့လည်း Body Language ကို တစ်မျိုးလေ့လာနိုင်ပါတယ်။ Stand-up Comedian‌ တွေ၊ Public Speaker တွေ၊ နိုင်ငံရေးသမားတွေကို သတိထားကြည့်ကြည့်ပါ။ သူတို့ဟော‌ပြောရမယ့် Audience ရဲ့ Attentionကိုရဖို့ လက်ရဲ့အနေအထားတွေ၊ Gesture တွေလုပ်ပုံကလည်း စိတ်ဝင်စားဖို့ကောင်းနေပါတယ်။ လေ့လာချက်တွေအရ စကားပြောတဲ့နေရာမှာ လက်ကို သိမ်းထားတာမျိုး၊ မမြင်ရအောင်နေနေတာမျိုးမလုပ်ဘဲ Gesture လုပ်တာမျိုးတွေ၊ လက်ဖဝါးကို မြင်သာအောင် ပြတာမျိုးဟာ Honestyနဲ့ ဒီ conversation တစ်ခုအ‌ပေါ်မှာ စိတ်လိုလက်ရရှိတယ်ဆိုတာမျိုးကို ပြနိုင်ပါတယ်။ ဒါဟာ Interviewer အတွက်ပဲဖြစ်ဖြစ်၊ မိမိရဲ့ Customer / Clientတွေပဲဖြစ်ဖြစ်၊ သူတို့အပေါ် မိမိရဲ့ Influence က အများကြီး သက်ရောက်စေနိုင်ပါတယ်ခင်ဗျာ။

3. Nodding Too Often

Interviewer ကစကားပြောနေလို့ပဲဖြစ်ဖြစ်၊ Company Profile နဲ့ ပတ်သက်တာတစ်ခုခုပြောတာပဲဖြစ်ဖြစ် မိမိက ခေါင်းကိုခဏခဏငြိမ့်ခြင်းက ကောင်းလှတဲ့ အပြုအမူမဟုတ်ပါဘူး။ အဲ့တာဟာ၊ မိမိကို ဘာမဆို "Yes" လို့ ပြောမယ့်သူလို့ထင်သွားနိုင်သလို၊ လိုအပ်သလောက်လေးပဲ ခေါင်းငြိမ့်ပေးတာဟာ တစ်ဖက်လူပြောတဲ့စကားတွေကို သေသေချာချာနားထောင်ပေးနေပါလားဆိုတာကို မြင်သာစေနိုင်ပါတယ်။

4. Color Psychology

Interview ဝင်တာပဲဖြစ်ဖြစ်၊ Business Meeting သွားတာပဲဖြစ်ဖြစ် သတိမထားမိကြတဲ့ အရောင်ရွေးချယ်မှုနဲ့ ကျွန်တော်တို့ရဲ့ Psychologyဟာ ဆက်စပ်နေပါတယ်။

ဥပမာပြောရရင် အပြာရောင်ဟာ Confidence ရှိကြောင်း၊ Calmဖြစ်ကြောင်း၊ မှန်ကန်ကြောင်းကို ဖော်ပြနိုင်ပါတယ်။ မီးခိုးရောင်ဟာဆိုရင်လည်း Formal ကျတဲ့ Colorလို့ခေါ်ကြသလို၊ Neutral Color လို့လည်းခေါ်နိုင်ပါတယ်။ အဖြူရောင်ဟာဆိုရင်လည်း သန့်သန့်ရှင်းရှင်းဖြစ်တာကိုဖော်ပြနိုင်ပါတယ်။ Airline တွေမှာ ဝန်ထမ်းတွေဝတ်ကြတဲ့အရောင်ဟာဆိုရင်လည်း အဖြူရောင်ပါတာမျိုးပါ။ Color နဲ့ပတ်သတ်ပြီး Rule ရယ်တော့ အတိအကျမရှိပေမယ့် ကျွန်တော်တို့ Body Language ရယ်၊ အရောင်အတွဲအဖက်ရယ်နဲ့ တစ်ဖက်လူအပေါ် Influence အများကြီးလုပ်နိုင်ပါတယ်။

Body Language ဟာ Job Interview တွေမှာရော Business Meeting တွေမှာပါ ကျွန်တော်တို့ရဲ့ Behaviour ကို တိုင်းတာတဲ့ အချက်ထဲပါဝင်နေပါတယ်။ Scientifically တော့ မတိကျပေမယ့် First Impressionကောင်းဖို့ဆိုရင်တော့ Body Languageဟာလည်း အရေးကြီးတဲ့နေရာတစ်ခုမှာရှိပါတယ်ခင်ဗျာ။

Reference; https://www.educba.com/body-language-tips-for-business-meetings/

To Read More Articles -